Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky pre internetový obchod

1. Úvodné ustanovenia

Obchodné podmienky HydroFlora.sk platia pre nákup v internetovom obchode www.hydroflora.sk. Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej.

Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.hydroflora.sk je spoločnosť:

HydroFlora s.r.o.

právne sídlo spoločnosti:
Rybničná 38/o
831 06 Bratislava

zapísaná Okresným súdom Bratislava I., oddiel: Sro, vložka číslo: 19671/B

IČO: 35 772 956
IČ DPH: SK2020255468

Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy, neupravené obchodnými podmienkami HydroFlora.sk, zákonom č. 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka, v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy, neupravené obchodnými podmienkami HydroFlora.sk, zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka, v platnom znení.


 

2. Vybavenie objednávky

Všetky objednávky prijaté cez internetovú stránku www.hydroflora.sk považujeme za záväzné. Vyhradzujeme si právo na zmenu cien. Kupujúci platí cenu za tovar, ktorá je uvedená v e-maily, ktorý dostane po potvrdení objednávky. Cena za dopravu sa môže líšiť pri nadrozmerných alebo ťažkých balíkoch. Viac informácií o doprave a platbe nájdete v sekcii Doprava a platba. Pre telefonické objednávky platí cena, o ktorej je zákazník informovaný písomne e-mailom. Vyhradzujeme si právo na predĺženie dodacej doby a to v prípade, že sa vyskytnú nepredvídateľné udalosti. V takomto prípade bude kupujúci okamžite informovaný.

HydroFlora.sk dodáva tovar kupujúcemu na základe elektronickej alebo telefonickej objednávky. Podmienkou platnosti každej objednávky je vyplnenie povinných údajov pri odoslaní objednávky. Predávajúci je oprávnený žiadať od kupujúceho overenie objednávky e-mailom alebo telefonicky. V prípade, že si kupujúci objedná tovar, ktorý nie je bežne skladom, alebo si kupujúci objednáva špecifický tovar, alebo ide o nadštandardne veľkú objednávku tovaru (čo sa do celkovej sumy objednávky alebo počtu objednaných kusov týka), predávajúci môže požadovať finančnú zálohu alebo platbu vopred.


 

3. Platobné podmienky

Na stránkach www.hydroflora.sk sú ceny uvádzané bez DPH a s DPH 20%. Ceny uvádzame v eurách (EUR, €) alebo v českých korunách (CZK, Kč), ceny sú prepočítané kurzom uvedeným vo webovom rozhraní ku dňu objednávky. Pokiaľ objednávku zrealizujete v eurách, bude aj platba realizovaná v eurách a daňový doklad vystavený v eurách. Pokiaľ objednávku zrealizujete v českých korunách, bude aj platba realizovaná v českých korunách a daňový doklad vystavený v českých korunách. Dobierku do Českej republiky je možné uhradiť iba v českých korunách! Krajinu dodania si môžete zvoliť v nákupnom košíku, automaticky sa zmení aj mena, v ktorej bude objednávka vybavovaná.

Ceny na stránkach www.hydroflora.sk sú platné pre internetový obchod. Ceny na kamennej predajni sa môžu líšiť.

Súčasťou každej dodávky je faktúra - daňový doklad. Prevádzkovateľ stránky si vyhradzuje právo na zmenu cien. Pokiaľ však máte tovar objednaný, platí cena, za ktorú ste objednávali bez ohľadu na zmeny.

V internetovom obchode http://www.hydroflora.sk/ môže kupujúci uhradiť kúpnu cenu týmto spôsobom:

  • hotovosť / platobnou kartou - priamo pri osobnom odbere
  • bankovým prevodom (zálohovou faktúrou) - Po prijatí Vašej objednávky Vám zašleme predfaktúru s číslom účtu a variabilným symbolom, za tovar zaplatíte vopred na náš bankový účet vedený v UniCredit banke.
  • online bankový prevod (prostrední­ctvom internet bankingu) - Po výbere Vašej banky budete presverovaný na bránu GoPay a ďalej do rozhrania Vášho internet bankingu, kde sa Vám zobrazí predvyplnený formulár platobného príkazu.
  • online platba platobnou kartou - bezpečná online platba platobnou kartou prostredníctvom služby GoPay alebo GP webpay
  • dobierka - Za tovar zaplatíte v hotovosti pri prevzatí u kuriéra, príplatok za platbu na dobierku je 2,99 €. Dobierku môžete vyplatiť v hotovosti alebo platobnou kartou, dobierku v rámci Českej republiky je možné vyplatiť iba v českých korunách.

Predávajúci môže požadovať zálohu pri objednávke tovaru, ktorý nemá na sklade (a musí ho objednať u svojho dodávateľa), a/alebo je tovar špeciálny, a/alebo je skompletizovaný a upravovaný podľa špecifických požiadaviek a želania zákazníka, a/alebo predávajúci musí vyvinúť značné úsilie a vynaložiť čas a náklady spojené s obstaraním takého špecifického tovaru.

Predávajúci môže stanoviť zálohu, ktorú je kupujúci povinný zaplatiť už pri objednaní tovaru. Záloha za tovar môže siahať až do výšky 100% z ceny tovaru s DPH. Táto záloha je nevratná a stane sa zmluvnou pokutou v prípade, že kupujúci odmietne prevziať a zaplatiť tovar osobne alebo ho odmietne prevziať a zaplatiť pri dodaní doručovacou službou. Záloha (zmluvná pokuta) v tomto prípade pokrýva vynaložený pracovný čas, úsilie a náklady predávajúceho spôsobené prijatím daného špecifického tovaru na sklad a záloha tak nenávratne prepadne v prospech predávajúceho po 30 dňoch od upozornenia kupujúceho e-mailovou správou alebo telefonátom, že tovar je k dispozícii u predávajúceho.

Pre veľkoobchodných partnerov sa vzťahujú upravené platobné podmienky, o ktorých Vás budeme informovať pri veľkoodberateľskej registrácii. V prípade, že máte záujem o veľkoodberateľskú registráciu nás, prosím, kontaktujte telefoniky na telefónnych číslach 0903 438 448, 02 32 66 19 81 alebo e-mailovej adrese sales@hydroflora.sk, nakoľko e-shop je určený primárne pre maloobchodných zákazníkov a sám nedokáže k novovytvoreným registráciám priraďovať adekvátne veľkoodberateľské zľavy!


 

4. Dodacie podmienky

Za dodanie tovaru sa považuje jeho prevzatie. Tovar expedujeme bez zbytočného odkladu obvykle v lehote 2 pracovných dní, najneskôr však do 5 dní odo dňa prijatej platby potvrdenej objednávky. Vyhradzujeme si právo na predĺženie dodacej doby v prípade, že sa vyskytnú nepredvídateľné okolnosti. O takomto predĺžení dodacej lehoty je kupujúci bezodkladne informovaný. Tovar je dodávaný v kvalitných obaloch, zabezpečených ochrannou fóliou, aby neprišlo k jeho poškodeniu. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad (doklad o kúpe tovaru) a návod na používanie.

Tovar Vám bude doručený na adresu, ktorú uvediete v objednávkovom formulári.

Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré uviedol v objednávke. O termíne dodania je povinný predávajúci informovať kupujúceho buď e-mailom alebo telefonicky. V prípade, že kupujúci bezdôvodne neprevezme objednaný tovar, náklady spojené s opakovaným doručením nesie v plnej výške podľa platného cenníka kuriérskej spoločnosti.


 

5. Doprava, poplatky za prepravu

Spôsob dopravy si kupujúci vyberie pri objednávaní tovaru označením zvolenej možnosti:

  • osobný odber - Kupujúci si tovar môže prevziať osobne v predajni FLORAcentrum na Rybničnej 38/o, Bratislava. Tovar je rezervovaný po dobu 5 dní.
  • kuriér - Tovar je doručený nasledujúci pracovný deň (max. do 2 pracovných dní) od expedovania objednávky v čase od 8:00 do 18:00. Pred dodaním Vás bude kuriér telefonicky kontaktovať, aby ste si mohli dohodnúť presnejší čas dodania. Tovar je pri preprave poistený. Prepravu zabezpečuje kuriérska spoločnosť Slovak Parcel Service (UPS) v rámci SR a In Time v rámci ČR.
  • expresné doručenie vrámci Bratislavy - Tento spôsob dopravy platí iba pre doručovacie adresy v rámci Bratislavy pri tovare, ktorý je momentálne skladom. Platí pre objednávky zadané v pracovné dni v čase od 8:00 do 16:00, tovar musí byť vopred uhradený. Prepravu zabezpečuje HOPIN kuriér.
Tovar doručujeme v rámci Slovenskej aj Českej republiky, cena poštovného pri zaslaní kuriérom závisí od celkovej hmotnosti zásielky, ktorú Vám automaticky spočíta nákupný košík. Doprava nad 350 € je zdarma v rámci Slovenskej republiky a nad 400 € v rámci Českej republiky. Poštovné zdarma sa nevzťahuje na príplatok za dobierku a na dopravu substrátov a neplatí pre veľkoobchodných zákazníkov. Pri doprave živých rastlín kuriérom účtujeme okrem poštovného aj balné. Cena expresného doručenia vrámci Bratislavy je jednotne 10 €. Ceny dopravy a bližšie informácie nájdete v sekcii Doprava a platba.
 
Okamžite po prevzatí zásielky tovar prezrite a skontrolujte kompletnosť objednávky, v prípade neúplnosti zásielky túto skutočnosť nahláste na telefónnych číslach 0903 438 448, 02 32 66 19 81 alebo e-mailovej adrese hydroflora@hydroflora.sk. Neúplnosť zásielky musí byť nahlásená ihneď, najneskôr nasledujúci pracovný deň od prevzatia zásielky, inak na ňu nebude braný ohľad. Pri doprave prepravnými spoločnosťami (Slovak Parcel Service, In Time, HOPIN kuriér) si, prosím, obsah zásielky taktiež skontrolujte čo najskôr! Tovar je pri preprave poistený, pri viditeľnom poškodení vonkajšieho obalu zásielky odporúčame spísať škodový záznam pri preberaní zásielky od kuriéra. V prípade poškodenia obsahu zásielky musí byť reklamácia nahlásená najneskôr nasledujúci pracovný deň po prevzatí zásielky, inak na ňu nebude v zmysle obchodných podmienok prepravcu braný ohľad.
 
Pri veľkých živých rastlinách (s výškou nad 100 cm) a nadrozmernom tovare je možný iba osobný odber v sídle našej spoločnosti. V Bratislave a okolí Vám tento tovar po dohode vedia doručiť aj naši zamestnanci, o možnostiach sa, prosím, informujte vopred na hydroflora@hydroflora.sk
 
Pre veľkoobchodných partnerov sa vzťahujú upravené prepravné podmienky, o ktorých Vás budeme informovať pri veľkoodberateľskej registrácii.

 

6. Záruka a reklamácia

a) Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.

b) Kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho, a to ihneď po zistení závady, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.

c) Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

d) Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu, oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s dokladom o zaplatení, prípadne záručným listom a stručným popisom závady.

e) Právo na záruku zaniká v prípade, že k závade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru, používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru, zanedbaním starostlivosti o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a uplynutím záručnej doby tovaru. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.

f) Reklamovaný výrobok je nutné zaslať späť poštou alebo kuriérskou službou na adresu spoločnosti, pokiaľ predávajúci neurčí inak. Adresa spoločnosti: HydroFlora s.r.o., Rybničná 38/o, 821 06 Bratislava. Reklamovaný výrobok prevezmeme na predajni aj osobne, a to po predchádzajúcej telefonickej dohode.

g) Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

h) Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie do 3 dní od začiatku reklamačného konania (deň prijatia reklamovaného tovaru), v odôvodnených prípadoch (najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru) najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

Práva kupujúceho pri uplatnení reklamácie:

  • Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci a je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť.
  • Kupujúci môže požadovať namiesto odstránenia chyby (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.
  • Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).
  • V prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí. To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe.
  • Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa ukončí reklamačné konanie odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím.

Postup reklamácie: Pri uplatňovaní reklamácie dodržujte prosím nasledujúci postup:

  1. Pošlite e-mail na našu adresu hydroflora@hydroflora.sk, kde uvediete Vaše meno a telefonický kontakt, na ktorom Vás zastihneme, názov výrobku, katalógové číslo, číslo faktúry a popis závady.
  2. Do 24 hodín (v pracovné dni) Vám budú zaslané informácie o ďalšom postupe, spolu s adresou na zaslanie reklamovaného tovaru.
  3. Pošlite tovar na určenú adresu spolu s popisom závady, kópiou faktúry, prípadne potvrdeným záručným listom. Ak sa adresa dodania opraveného výrobku bude líšiť s adresou na faktúre, je nutné uviesť aktuálnu adresu a telefonický kontakt.

 

7. Storno, zrušenie objednávky, vrátenie tovaru

a) Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu a to do vyexpedovania objednaného tovaru e-mailom na adresu hydroflora@hydroflora.sk iba v prípade, ak tovar nebol objednaný u dodávateľa ako špecifický tovar, ktorý sa bežne nenachádza skladom. Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy, ak je objedný tovar zhotovený na zákazku. Právo na výmenu alebo vrátenie tovaru sa nevzťahuje na: rastliny, živé zvieratá a knihy. Informácia o vyexpedovaní je kupujúcemu odoslaná e-mailom alebo oznámená telefonicky. Kupujúci je povinný v oznámení o storne objednávky uviesť číslo objednávky, meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade, že kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 pracovných dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho. V prípade úhrady tovaru vopred cez platobnú bránu GoPay bude vrátená kúpna cena tovaru ponížená o poplatok za sprostredkovanie platobného styku.

b) Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, ak kupujúci uviedol na objednávke nepravdivé alebo zavádzajúce osobné údaje alebo ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva. V takomto prípade bude neodkladne informovať kupujúceho za účelom dohodnutia ďalšieho postupu. V prípade zrušenia objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že kupujúci už zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu, alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 pracovných dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho.

c) Zámer odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní bez udania dôvodu v zmysle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. oznámi kupujúci predávajúcemu a to písomne zaslaním nižšie uvedeného formulára na adresu firmy, prípadne e-mailom na adresu hydroflora@hydroflora.sk

Odstúpenie od zmluvy:

Zákazník:

Meno a priezvisko: ...........................................................................

Adresa: .............................................................................................

Telefón/e-mail: ................................................................................

týmto odstupujem v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. od kúpnej zmluvy uzavretej so spoločnosťou HydroFlora s.r.o., Rybničná 38/o, 831 06 Bratislava, zapísanou Okresným súdom Bratislava I., oddiel: Sro, vložka číslo: 19671/B, IČO: 35 772 956, IČ DPH: SK2020255468, tel.č.: 0903 438 448, 02 32 66 19 81, e-mail: hydroflora@hydroflora.sk, prevádzkovateľom internetového obchodu www.hydroflora.sk (predávajúci). Zákazník odstupuje od zmluvy o zakúpení tovaru z internetového obchodu www.hydroflora.sk v lehote 14 dní.

Dátum objednania: ................................................................................

Vracaný tovar: .......................................................................................

Číslo účtu na vrátenie peňazí: ...............................................................

Tovar na vrátenie zasielajte na adresu:

HydroFlora s.r.o.
Rybničná 38/o
831 06 Bratislava

V ..........................., dňa ..................., podpis zákazníka: .........................

d) Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho sa nevzťahuje v prípade osobného prevzatia tovaru na adrese predávajúceho. Predávajúci neakceptuje odstúpenie kupujúceho od zmluvy formou faxu alebo telefonicky.

e) Odstúpením od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť kupujúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy kúpnu cenu. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu pred tým, než si prevezme tovar od kupujúceho späť. V prípade úhrady tovaru vopred cez platobnú bránu GoPay bude vrátená kúpna cena tovaru ponížená o poplatok za sprostredkovanie platobného styku.

f) Predávajúci nebude akceptovať vrátenie tovaru, ktorý mu bol zaslaný na dobierku. Vrátený tovar musí byť čistý, nepoškodený, v pôvodnom, nepoškodenom obale a s dokladmi, ktoré k nemu patria. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.

g) Možnosť vrátenia tovaru sa vzťahuje iba na objednávky maloobchodných zákazníkov. Právo na odstúpenie od zmluvy nemá podnikateľ, ktorý v e-shope zakúpil tovar na IČO. Veľkoobchodné vzťahy sú riadené Obchodným zákonníkom, ktorý možnosť bezdôvodného vrátenia tovaru neupravuje. Možnosť vrátiť zakúpený tovar je iba na vzájomnej dohode s predajcom.


 

8. Ochrana osobných údajov

Celé znenie si môžete prečítať v sekcii Ochrana osobných údajov.


 

9. Záverečné ustanovenia

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov.

Predávajúci ručí kupujúcemu za dodanie tovaru v rámci dohodnutej dodacej doby, za cenu tovaru v čase objednávky, za kvalitné zabalenie tovaru, za dodanie správneho tovaru. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke www.hydroflora.sk

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť od 1. marca 2018.